تفاوت چوب و چوب پلاست

مرکز فروش انواع چوب پلاست

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

تفاوت چوب و چوب پلاست

چوب در برابر آب و رطوبت عایق نیست پس از چند سال استفاده از بین می رود و فرسوده می شود اما چوب پلاستیک به رطوبت حساس نیست و به دلیل خواص پلاستیک خراب نمی شود
 

چوب به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارد در بین همه افراد جامعه طرفداران زیادی دارد اما با وجود همه این زیبایی ها دارای محدودیت و حد و مرز است اما کامپوزیت های چوب پلاست به دلیل مزایایی که دارند طرفداران بیشتری نسبت به چوب دارند.

چوب

در گیاه شناسی، چوب قسمت جامد و سخت زیر پوست ساقه یک درخت یا سایر گیاهان چوبی است که به صورت بافت آوندی وجود دارد، اگرچه به طور کلی چوب فقط در درختان و بوته ها یافت می شود، اما از نظر علمی در همه آوندها وجود دارد.

چوب پلاست یا چوب پلاستیک

وود پلاست محصول جدیدی است که در گروه مواد کامپوزیتی قرار می گیرد که از گرانول های چوب یا پودر چوب با مقدار معین و همچنین مواد پلیمری تشکیل شده و در ابعاد و قالب های مختلف به روش اکستروژن تولید و عرضه می شود. .
از مزایای چوب پلاست می توان به عواملی چون صرفه جویی در مواد اولیه و جلوگیری از قطع بی مورد درختان و استفاده گسترده از آن در صنعت ساختمان و ساخت مصنوعاتی مانند کفپوش های چوبی پلاستیکی، پوشش های چوبی پلاستیکی، فلاور باکس و مبلمان خیابانی اشاره کرد.
مهمترین مزیت پروفیل های چوب پلاستیک مقاومت بالای آن در برابر عوامل جوی مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید و به ویژه مقاومت بالا در برابر رطوبت و استفاده شدید در مناطق مرطوب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.