مواد اولیه تولید چوب پلاستیک در ایران

مرکز فروش انواع چوب پلاست

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

مواد اولیه تولید چوب پلاستیک در ایران

چوب پلاستیک در بسیاری از موارد همچون عدم جذب رطوبت، نمای طرح چوب، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات به خصوص در مناطق مرطوب ایران( شمال، جنوب) جایگزین بسیار مناسبی به جای چوب می باشد.
 

بررسی ها نشان می دهد در صورت تولید محصولات چوب پلاستیک یا چوب پلاست به دلیل مزیت هایی که دارند و همچنین قیمت مناسب تمام شده در مقایسه با سایر مواد به سرعت می تواند جایگزین بخشی از محصولات ساخته شده از چوب، MDF و مواد پلیمری قرار گیرد. زیرا این محصول در بسیاری از موارد همچون عدم جذب رطوبت، نمای طرح چوب، کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات به خصوص در مناطق مرطوب ایران( شمال، جنوب) جایگزین بسیار مناسبی می باشد.
در یک بررسی اجمالی که در مورد مصارف تخته ( الوار )، MDF و تخته های چند لایی صنایع خودرو سازی، واگن سازی، کانکس و کانتینر سازی به عمل آمد تنها در این بخش متجاوز از یک صد هزار تن ظرفیت مصرف وجود دارد. 
در سایر صنایع مثل امور ساختمانی و صنایع خانگی و اداری این مصرف بسیار افزون تر است، زیرا حجم واردات انبوه چوب و MDF گویای حجم وسیع مصرف است. تنها یک کارخانه در دست اقدام برای تولید MDF احتمالا از سال 85 راه اندازی می شود و قادر است یکصد هزار تن MDF تولید نماید.
آن هم به صورت ورق خام که این تنها بخشی از نیاز کشور است البته طرح هایی نیز در دست مطالعه است که به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری احتمال اجرایی شدن آن ها کمتر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.